N A M A Z ( SALAT ) 22.9.2013
Bismillahirrahmanirrahim!
Hz. MUHAMMED: Namaz; vakti hoş geçirmek için değil, ALLAH'INA VARMAK İÇİN KILINIR. Namazdan maksat ALLAH'ımı anmak, O'nun ile olmaktır.
ENBİYA suresi, ayet 10: Andolsun, size bir Kitap gönderdik ki, ÖĞÜT ve UYARINIZ YALNIZ ONDADIR. Hala aklınızı çalıştırmayacak mısınız?
EN'AM suresi, ayet 106: RABB'inden sana vahiy olana TABİ OL! O'ndan başka ilah yoktur. MÜŞRİKLERDEN YÜZ ÇEVİR. TEK REHBER KUR'AN, TEK ÖNDER Hz. MUHAMMED ( s.a.v ) EFENDİMİZDİR
Hz. MUHAMMED: İbadet beş vakit namaz ve oruçla bitseydi, dünyanın saati kısalırdı. İbadet kulun her anı her dakikasıdır. Gördüğün çiçeği, sevdiğin böceği…O'ndandır dediğin an senin tesbihindir. Esen yel, taşan sel O'ndandır dediğin an senin rükundur.
A'RAF suresi, ayet 174: Ve işte BİZ,DOĞRU YOLA DÖNMELERİ İÇİN ayetleri böyle açıklıyoruz.
Can dostlarım !
Son günlerde ALLAH'ımın bize bildirip, Resul'ümüzün kıldığı namazdan o kadar uzaklaştık ki, artık namazlar GÖSTERİŞ, MENFAAT, MAKAM için ve makine hızıyla, ne söylediğini bilmeden, robot gibi şekilden ibaret namaz kılmaya başladık. Duaları ve tesbihleri okumaya ve çekmeye yetişemez olduk.
AYET : ONLARIN İBADETLERİ YÜZLERİNE VURULACAKTIR.
Namazı sondan başa doğru okuyacak olursanız " ZAMAN " sözcüğü çıkar. Namazda dünya ile irtibatını kesip zamansızlık mekanına çıkıp NİYAZ EHLİ olmamızı ALLAH'ım EMREDER.
Namaz Farsça bir kelime olup, Arapçadaki " SALAT " kelimesinin karşılığıdır. Namaz amellerin ALLAH'a en sevimli olan " MÜMİNİN " miracıdır. Namaz insana devamlı olarak ALLAH'ı hatırlatır, kalplere SORUMLULUK DUYGUSUNUN YERLEŞMESİNİ SAĞLAR, KÖTÜLÜK ve GÜNAHLA kişi arasına bir perdedir. Namaz insanın maddi ve manevi temizliğinin vasıtasıdır.
SALAT: ALLAH ile kul arasındaki ilişkiyi canlı tutar. Salat'ın diğer anlamı da " DAYANIŞMA "dır. RABB'imiz, dinin direği, toplumun refah ve selametinin yegane teminatı olan " SALAT'ı " ve " SALAT'ı ikame et " emrini TÜM İNSANLIĞA her elçisiyle ilettiğini beyan etmiştir. Şimdi elçilere bu EMRİ'ni verdiği ayetlerin birkaçını inceleyelim.
MERYEM suresi, ayetler 30, 31: O ( İsa ) dedi ki, " Haberiniz olsun, ben ALLAH'ın kuluyum. O bana Kitap verdi ve beni bir Peygamber yaptı ." Bulunduğum her mekanda beni bereketli ( İNSANLARA FAYDALI ) kıldı. Bir canlı olarak yaşadığım sürece de NAMAZ KILMAYI ve ZEKAT VERMEYİ ( salat: dayanışma ) BANA EMRETTİ.
YUNUS suresi, ayet 87: Musa ve kardeşine, " Mısırda halkınız için evler yapınız! O evlerinizi kıble istikametinde namazgah olarak kullanınız, NAMAZLARINIZI KILINIZ ve
MÜMİNLERİ de müjdele " diye vahyettik.
( Dikkat edin ALLAH'ım birçok ayette MÜMİNLERİ yani emirlerini uygulayanları müjdeliyor ve kurtuluşa erdireceğini bildiriyor, herkesi değil. Namazda da MÜMİNLERİN miraca varacaklarını apaçık bildiriyor. )
MERYEM suresi, ayetler 54, 55: KUR'AN'da İsmail'i de an; çünkü o, VAADİNDE SADIKTI ve kavmine gönderilmiş bir Peygamberdi. Ümmetine de NAMAZ KILMAYI, ZEKAT VERMEYİ ( salat'ı ) emrederdi ve RABB'i katında rizaya kavuşmuştu.
NUR suresi, ayet 56: Hem namazı kılın ZEKATI VERİN ve PEYGAMBERE İTAAT EDİN Kİ,rahmete erdirilesiniz.
TEVBE suresi, ayet 71: İNANAN erkeklerle, İNANAN kadınlar birbirlerinin velisidir.
İYİLİĞİ EMREDER, KÖTÜLÜKTEN MEN EDERLER. Namazı kılarlar, ZEKATI VERİRLER. ALLAH'a ve O'nun RESUL'üne İTAAT EDERLER. İŞTE ONLARA ALLAH MERHAMET EDECEKTİR. Şüphesiz ki ALLAH daima galiptir, hikmet sahibidir.
Can dostlarım, bu ayetten de anlayacağımız gibi ALLAH herkese merhamet etmeyecek;
MÜMİNLERE, GERÇEKTEN İNANANLARA, İYİLİĞİ EMREDİP KÖTÜLÜKTEN
MEN EDENLERE, ALLAH ve O'NUN RESUL'ÜNE İTAAT EDENLERE, KENDİNDEKİ KÖTÜ HUYLARINI DÜZELTENLERE MERHAMET EDECEKTİR. ( ŞEMS suresini ve NUR suresi, ayet 55 i lütfen okuyunuz ).
Ayetlerden de anladığımız gibi, ALLAH'ım namazı kıl emrinden hemen sonra ZEKATI VERMEMİZİ EMREDİYOR. " SALAT " bir anlamıyla da DAYANIŞMADIR yani BEN değil BİZ olmamız ve yardımlaşmamız EMREDİLİYOR. Resul'ümüzün zamanında namazdan sonra toplanılır neler yapılacağı ve kimlerin ihtiyacı olduğu tesbit edilir ve gereği yapılırdı. Ayetlerde bahsedilen " SALAT " bize verilen lütufları cümle ile paylaşmaktır.
İnanmak, insanın inandım demesiyle olmuyor.
İNANMAK, İMAN ETMEK: Bağlı bulunduğu dinin esaslarına göre AMEL ETME, ONU ÖĞRENME, TEBLİĞ ETME, EMİR ve YASAKLARINA RİAYET ETMEKTİR.
( Diyanet işleri başkanlığı dini kavramlar sözlüğü sayfa 123 ).
BAKARA suresi, ayetler 6,7,8,9,10,13,14,15,16,17,18,39: Şüphesiz o inkar edenleri uyarsan da uyarmasan da onlar için eşittir, ONLAR ASLA İMAN ETMEZLER. ALLAH onların KALPLERİNİ ve KULAKLARINI MÜHÜRLEMİŞTİR, GÖZLERİ ÜZERİNDE BİR PERDE VARDIR. Onlar için büyük bir azap vardır. İnsanlar içinde kimisi de vardır ki,” ALLAH'a ve ahiret gününe iman ettik " derler; halbuki iman etmiş değillerdir. Kalplerinde bir hastalık vardır da ALLAH hastalıklarını artırmıştır ve yalancılık ettikleri için bunlara pek acı bir azap vardır. Yine bunlara, "İnsanların iman ettiği gibi iman edin " denildiği zaman , " Biz o beyinsizlerin iman ettikleri gibi mi iman edelim?” derler. Doğrusu beyinsizler kendileridir, fakat bilmezler. Bir de iman edenlerle karşılaştılar mı, " iman ettik " derler ve kendi şeytanlarıyla baş başa kaldılar mı, " Emin olun biz sizinle beraberiz, biz ancak alay ediyoruz " derler. Asıl, ALLAH onlarla alay ediyor, azgınlıklarını artırıyor da şaşkınlık ve şüphe içinde kalıyorlar. İşte onlar, hidayeti vererek sapkınlığı satın aldılar. Onların bu ticareti kazanç getirmedi ve onlar hidayete ulaşan da olmadılar. Bunların durumu, şunun durumuna benzer ki, bir ateş yakmak istedi. Ne zaman ki çevresindekileri aydınlattı, tam o sırada ALLAH ışıklarını gideriverip, kendilerini karanlıklar içinde bıraktı. Artık bunlar görmezler. ( Onlar ) sağırdırlar, dilsizdirler, kördürler. Artık bunlar ( hidayete )
dönmezler. Küfre sapanlar ve ayetlerimize yalan diyenler ise, işte bunlar cehennemi hak etmişlerdir, onlar orada ebedi kalacaklardır.
HAC suresi, ayet 67: BİZ HER ÜMMET İÇİN UYGULAMALARI GEREKLİ OLAN İBADET KURALLARINI KOYMUŞUZDUR ve ONLAR DA ONA UYARLAR. Bu hususta seninle tartışmasınlar. Sen RABB'ine davet et. Hiç şüphesiz sen, gerçekten doğru bir yol üzerindesin.
Hz. MUHAMMED: Orucu da, namazı da sadece ALLAH'ım için kılınız ve tutunuz.
Hz. MUHAMMED: Her ALLAH'ımı anış İBADETİN TA KENDİSİDİR. İbadeti borç için yaparsan borcunu siler, ibadeti ALLAH'ım der yaparsan, AŞK ile coşarsan…varmaya kapı açılır, açılan kapı kapanmayandır çünkü ALLAH'ımın kapısı hiçbir kuluna kapalı değildir,MEĞER Kİ KULUN GÖNÜL KAPISI AÇIK OLSUN.
Yukarıdaki ayetlerde ALLAH'ımın diğer Peygamberlere de NAMAZI ve ZEKATI vermeyi EMRETTİĞİNİ okuduk. Din bir ARAÇ'tır! Amaç; ALLAH'IMIN EMİRLERİNİ UYGULAMAK ve İYİ BİR İNSAN OLMAKTIR. Diğer dinlerde de ALLAH'ımın onlara bildirdiği şekilde ibadetlerini yapmaktadırlar.
Şimdi namazı niçin kıldığımızı inceleyelim:
TA-HA suresi, ayet 14: ( Musaya ) Şüphesiz ki, ( ALLAH ) BENİM, evet BEN ALLAH'IM. BENDEN başka hiçbir ilah yoktur, sadece BEN varım. Öyleyse BANA İBADET ET ve BENİ HATIRLAMAK İÇİN DE NAMAZ KIL.
TA-HA suresi, ayet 132: AİLENE NAMAZI EMRET, KENDİN DE ONA SABIRLA DEVAM ET. BİZ senden rızık istemiyoruz, seni BİZ rızıklandırıyoruz. Sonuç takvanındır.
AHZAB suresi, ayet 43: O, sizi KARANLIKLARDAN ( inkardan ) çıkarıp AYDINLIKLARA ( imana ) ULAŞTIRMAK İÇİN üzerinize rahmetin indiriyor, O'nun melekleri de sizin için ALLAH'tan af ve bağışlanmanızı istiyorlar. Çünkü ALLAH MÜMİNLERE ( EMİRLERİNİ UYGULAYANLARA ) ÇOK MERHAMET EDENDİR.
ANKEBUT suresi, ayet 49: Hayır, o, kendilerine ilim verilenlerin GÖĞÜSLERİ İÇİNDE AYAN BEYAN AYETLERDİR. Bizim ayetlerimizi zalimlerden başkası inkar edemez.
( Namazımızı ALLAH'ımın EMRETTİĞİ gibi DOSTDOĞRU KILARSAK o zaman ALLAH'ım bu ayette bildirdiği gibi göğsümüzün içinde herkese açılmayan ayetleri ve sırlarını bize açmaya başlar, o zaman da kişiye " SUS – SIR OL " EMRİ gelir. Bilhassa sabaha karşı SEHER VAKTİNDE kılınan namazlarda bu tecelli olur.)
ANKEBUT suresi, ayet 45: Sana vahyolunan Kitabı GÜZEL GÜZEL OKU ve NAMAZI KIL; namaz EDEPSİZLİKTEN – UYGUNSUZLUKTAN NEYHYEDER
Ve şüphesiz ki, ALLAH'ın zikri en büyük iştir ve ALLAH HER NE İŞLERSENİZ BİLİR.
Ayetlerde ALLAH'ımın bize bildirdikleri EMİRLERİ büyük harflerle ve koyu renkte yazdık ki, bu hususlara uyalım. Şimdi bu hususları topluca yazalım ki, ancak bu EMİRLERi yerine getirirsek ve yapılmaması gereken kötü huylarımızdan ve amellerimizden kurtulursak NAMAZLARIMIZIN KABUL OLACAĞINI ALLAH'IM AYETLERİYLE BİZE APAÇIK BİR ŞEKİLDE BİLDİRMİŞTİR.
NAMAZ BİZE NEYİ EMREDİYOR ve NE İÇİN NAMAZI KILIYORUZ :
ALLAH'a varmak için, öğüt ve uyarı almak için, kendimizle dürüstçe hesaplaşıp yanlışlarımızı düzeltmek için, KUR'AN'a tabi olmak için, DOĞRU YOLA DÖNMEMİZ İÇİN, mümin olmamız için, ALLAH'ı hatırlamak ve sorumluluklarımızı öğrenip yerine getirmemiz için, kötülük yapmamayı – günah işlememeyi, ALLAH ile irtibat kurmak için,
İnsanlara faydalı olmak için, maddi manevi zekatlarımızı vermek için, insanlara ve ALLAH'a verdiğimiz sözlerimizi ve vaatlerimize sadık kalmak için, insanlara yapmadıkları şeylerden iftira etmemek için, iyiliği emredip kötülükten men etmek için, Resul'üne itaat etmek ve o'nun haliyle hallenmek için ( şekil ile değil, yaptıklarını halimize vermekle ), edepsizlikten uygunsuzluktan kurtulmak için, inkardan korunmak için, İman etmemiz için, , İçimizdeki KUR'AN'ı okuyabilmemiz için, ALLAH'ımın murat ettiği gibi içi dışı bir gerçek bir insan olabilmemiz için namazlarımızı kılmalıyız.
ALLAH'IM NASIL NAMAZ KILMAMIZI İSTİYOR:
A'RAF suresi, ayet 170: Kitaba sımsıkı sarılan ve NAMAZI DOSDOĞRU KILANLARA gelince; BİZ yaptıklarını ALLAH'I GÖRÜYORMUŞÇASINA güzel yapanların mükafatlarını asla zayi etmeyiz.
A'RAF suresi, ayet 180: Ve en güzel isimler ALLAH'ındır. Öyleyse O'nu ONLARLA ÇAĞIRIN. O'NUN İSİMLERİNDE EĞRİLİĞE SAPANLARI DA
TERKEDİN. Onlar yapmakta olduklarının karşılığını YAKINDA GÖRECEKLER.
İSRA suresi, ayet 110: De ki; " İster ALLAH diye dua edin, ister RAHMAN diye. Hangisiyle çağırırsanız çağırın bütün güzel isimler ALLAH'ındır. Namazında da SESİNİ PEK YÜKSELTME, onu pek gizleme, ikisi arasında bir ( orta ) yol tut.
Şimdi Hz. MUHAMMED ( s.a.v ) Efendimizin namaz hakkında söylediği sözleri sizlerle paylaşalım.
&- Camiye varılır namaza durulur, DÜNYA DÜŞÜNCELERİ SİLİNİR, SİLMEDİYSEN NE VARDIN, ALLAHIM'IN ADI'NA NE DURDUN! Dünya düşüncelerini silemezsen, gönülle varamazsan, müezzin için mi namaz kılarsın.
&- Mümin olmak namazla değil, niyazladır. Niyaz ALLAH'ımın ADI'na söz etmemektir, SÖZÜNDEN ÇIKMAMAKTIR.
NAMAZ KULUN BEDEN BORCUDUR.
&- ALLAH'ıma AŞK'tan başka bir şey ile varılmaz, AŞKSIZ KILDIĞIN BİN NAMAZ, AŞKLA KILDIĞIN BİR NAMAZA EŞİT OLMAZ, elbet olmaz, benim AŞKLA kıldığım bir namaz beni YÜCE'ye götürür…onun kıldığı aşksız bin namaz olduğu yerde bırakır. Yalnız aşkınıza siz ölçü vurmayın, ben senden aşıkım demeyin, ölçü ne sende ne bende, yalnız YÜCE'de.
&- Namazı borcum diye kılarsın, borcunu ödemiş olursun. AŞK ile kılarsan NURUNA varmış olursun. NAMAZ EMREDİLDİĞİNCE KUR'AN'DA YAZILDIĞINCADIR.
&- Yalnız vazife olarak değil, gönülden gelerek yapılan duadır makbul olan.
&- Kul karanlık görmek istemezse ibadet eder ALLAH'ını anar, geceyi unutur sabahı tez bulur.
&- Siz aşı mideye katarsınız, gönlün aşını da düşünün: GÖNLÜN AŞI İBADET, GÖNLÜN İBADET İLE BESLENİR.
&- İbadet eden kul ALLAH'ına sığınır. Kul vardır sadece gönülle sarılır, kul vardır hem gönülle hem bedenle sarılır, ne var ki, NAMAZI KORKUDAN DEĞİL AŞKTAN KILMIŞ OLSUN.
MÜZEMMİL suresi, ayet 8: Sen, RABB'inin ADI'nı an ve HER ŞEYDEN TAMAMEN ALAKANI KESMİŞ OLARAK O'NA YÖNEL!
MÜ'MİN suresi, ayet 60: Ve sizin RABB'iniz: " BANA YALVARIN / DUA EDİN Kİ, size karşılık vereyim. Şüphesiz BANA KULLUK ETMEKTEN büyüklenen kimseler YAKINDA HORLANMIŞ OLARAK CEHENNEME GİRECEKLERDİR " dedi.
A'RAF suresi, ayet 55: RABB'İNİZE YALVARA YALVARA ve İÇİN İÇİN DUA EDİN. Şüphesiz O, haddi aşanları sevmez.
BAKARA suresi, ayet 45: Bir de sabır ve namaz ile YARDIM İSTEYİN. Gerçi bu huşu sahibi kimselerin dışındakilere ağır gelir.
A'RAF suresi, ayet 205: Sabah ve akşam, ALÇAK SESLE YALVARARAK ve ÜRPEREREK KENDİ KENDİNE RABB'İNİ ZİKRET DE GAFİLLERDEN OLMA.
Hz. MUHAMMED: Namazı vakitte kılarsan sevabı büyük olur, kılarım dediğinde sözü uzatmış olursun, o saatte kılacağını ne bilirsin.
ŞUARA suresi, ayet 231: O halde sakın ALLAH ile beraber başka ilaha YALVARMA, sonra azaplandırılmışlardan olursun.
Hz. MUHAMMED: ALLAH'ımın yapısı, kulun gönlü KABE kapısı, KABE'yi tavaf mümkün ise, ne mutlu gidene, değilse NE MUTLU GÖNÜL KIRMADAN YAŞAYANA.
ALAK suresi, ayet 19: ALLAH'a secde et ve ( O'na ) yaklaş.
HADİS ( Müslim, salat 215 ): Ebu Hureyre ( r.a ) anlatıyor: Resulullah ( s.a.v ) buyurdular ki: Kul RABB'ine en ziyade SECDEDE İKEN YAKIN OLUR, öyle ise
( secdede ) DUAYI ÇOK YAPIN.
Hz. MUHAMMED: Secdeden maksat HÜRMETTİR, secdeden maksat SEVMEKTİR, O'NUN İLE BİR OLMAKTIR, O'NDA KÜL OLMAKTIR…secde odur.
FURKAN suresi, ayet 64: Onlar; RAB'lerinin rızası için namaz kılarak secde ederek geceyi geçirirler.
SECDE MÜMİNİN MİRACIDIR.
MÜZEMMİL suresi, ayetler 2,3,6: Az bir kısım hariç GECE KALK ( İBADET ET)
Gecenin yarısında yahut da yarısından biraz eksilt. ŞÜPHESİZ GECE KALKMAK ( ibadet için ) DURUŞ OLARAK DAHA SAĞLAM, SÖZ OLARAK DA DAHA GÜÇLÜDÜR.
AL-İ İMRAN suresi, ayet 17: Sabredenleri, sadıkları, HUZURUNDA SAMİMİ OLARAK BOYUN BÜKENLERİ, ALLAH rızası için malını harcayanları, SEHERLERDE AF DİLEYENLERİ DE ( hakkıyla görendir )
AL-İ İMRAN suresi, ayet 113: Hepsi bir değillerdir, Ehl-i Kitap içinden bir topluluk var, KALKIP GECE VAKİTLERİ ALLAH'IN ayetlerini okuyup SECDELERE KAPANIYORLAR.
İSRA suresi, ayetler 78,79: Güneşin kaymaya ( batmaya ) başlamasından gecenin kararmasına kadar namaz kıl. Sabah namazını da güzel kıl; ÇÜNKÜ SABAH NAMAZI
ŞAHİTLİDİR. ( melekler onda hazır olur ). Gecenin bir kısmında da uyanıp yalnız sana ait nafile olarak KUR'AN ile teheccüd kıl. Umulur ki RABB'in seni MAKAM-I MAHMUD'da
( övülmüş bir mekanda ) diriltir.
HİCR suresi, ayet 87: Andolsun ki, BİZ, sana okunup tekrarlanan yedi ayeti ( Fatiha ) ve şu büyük KUR'AN'ı verdik.
MÜZEMMİL suresi, ayet 20: O halde siz, KUR'AN'DAN KOLAY OLANI OKUYUN. Namazı kılınız, zekatı veriniz, ALLAH'a bir güzel borç veriniz.
MÜZEMMİL suresi, ayet 4: KUR'AN'ı tertil üzere ( HER HARFİN HAKKINI VEREREK ) YAVAŞ YAVAŞ OKU.
İSRA suresi, ayet 106: Hem onu bir KUR'AN olmak üzere ayet ayet ayırdık ki,
( insanlara ) DURA DURA OKUYASIN: hem de gerektikçe bölüm bölüm indirdik.
Namazda hem HİZMET, hem YAKINLIK, hem de VUSLAT ( kavuşmak ) vardır.
Organlar, eller ve ayaklar zahiren şeriyatın emrini yerine getirmekle hizmettedir. Aynı zamanda batınımızın ( iç alemimiz ) Cenabı Hakk'a yönelmesi yakınlıktır. Huzura dalması da vuslat ve hakikattir.
NAHL suresi, ayet 98: KUR'AN'ı okuduğun zaman, o kovulmuş taşlanmış şeytandan ALLAH'a sığın. " EUZÜBİLLAHİ MİNE'Ş-ŞEYTANİ'R-RECİM " de.
Hz. MUHAMMED: KİŞİ MUHAMMED'E SALAT ve SELAM GETİRMEDİKÇE DUASI ALLAH'A VASIL OLMAZ!
HZ. MUHAMMED: KULA ÜZÜNTÜ VERİP İBADETE SIĞINMAK,
S E N İ P A K L A M A Z.
Namazın sünnetini kılar Resul'üne hediye edersiniz neden? O'nun cümleye dağıtacağını, sizleri onlarla karşılayacağını bildiğiniz için. Fahri alem ne demektir? ALEMİN GÖNÜL SÖZCÜSÜ. Gönül sözcüsü ne demektir? Kulun gönlünü yolunu ALLAH'ıma bağlamak,
BU VAZİFE DE YALNIZ FAHRİ ALEM EFENDİMİZE VERİLMİŞTİR.
Her Peygamber bir yolu gösterir, fahri alem efendimiz bütün yolları bağlar. Her Peygamber kendi ümmetini peşine alır, Hz. MUHAMMED ( s.a.v ) Efendimizin huzurunda yerini alır,
O'nun ümmetim dediği odur. Efendimiz bütün insanlık alemi için ümmetim diyor.
Hatta bütün insanlar, cinler ve çekirgeler dahi benim ümmetim demiştir.
Her kul gönlü ile bulur, NE YAZIK BULDUĞUNU KAYBEDENLERE, VERİLEN NURU HARCIYANLARA, ALLAH'IMDAN ÖKSÜZ KALANLARA.
Hz. MUHAMMED (s.a.v ) Efendimiz İLMİN ÖZÜDÜR. Ona sadece bir perde verilmedi ki, ilmin vereyim desin. ONU İLMİN ÖZÜ YARATTI. Hz. MUHAMMED ( s.a.v ) EFENDİMİZ ÖZ OLARAK YARATILDI, TEMSİLCİ DEĞİL. ÖRNEK ALAYIM
ÖĞLE OLAYIM DİYECEĞİN TEK VARLIK Hz.MUHAMMED (s.a.v ) EFENDİMİZDİR.
Dua sadece dil ile değil, gönül ve tüm beden dilleriyle de yapılmalı, ama dualarda ALLAH'ın koyduğu hadler aşılmamalıdır. YAPMACIK TAVIRLARDAN KAÇINILMALIDIR, çünkü RABB'imiz, haddi aşanları sevmediğini açık bir şekilde ifade etmiştir. Dua, ALLAH tarafından kabul edileceğine kesinlikle inanılarak yapılmalıdır. Dua; okunmaz, edilir / yapılır; yani bilinçli olarak ALLAH'a yakarılır. En önemlisi de, biz ALLAH'ı görmüyorsak da, O ŞÜPHESİZ BİZİ GÖRÜYOR. ÖYLEYSE O'NU GÖRÜYORMUŞ ve ÖNÜNDE DURUYORMUŞCASINA NAMAZ KILMALI, DUA ETMELİYİZ.
ALLAH'a SAMİMİYETLE İNANANLAR, ALLAH'ın dışında hiçbir VARLIĞIN, MAKAMIN, ÇIKARIN, GÜCÜN ÖNÜNDE BOYUN EĞMEZ ve KAPANMAZLAR.
BAŞLARINI DİK TUTARLAR, HAYSİYET ve ŞEREFLERİNİ KORUYUP, ZORBALAR KARŞISINDA ONURLARINI RENCİDE ETMEZLER.
ALLAH'ın karşısında yere kapanmayanlar ise kibirli, burnu havada olan kimselerdir. Onlar ALLAH'a karşı yere kapanmayı gururlarına yediremezler, ama ÇIKARIN, MAKAMIN, ZORBA YÖNETİMİN ÖNÜNDE EĞİLİRLER, KÜÇÜK BİR MENFAAT İÇİN SÜKLÜM PÜKLÜM OLURLAR.
MAUN suresi, ayetler 1 den 7 ye kadar: O dini yalanlayanı gördün mü? Yetimi iten, yoksulu kayırıp doyurmayan işte odur. YAZIKLAR OLSUN O NAMAZ KILANLARA Kİ, NAMAZLARINI ÖNEMSEMEZLER. ONLAR Kİ, MÜRAİLİK ( GÖSTERİŞ ) YAPARLAR, iyilik yapmaya engel olurlar.
HADİS ( Gümüşhanevi 1359 nolu hadis ): Kişi ORUÇ TUTAR, NAMAZ KILAR, HACCA GİDER, ÜMRE YAPAR DA, kıyamet günü olunca ona ancak AKLI ve GÜZEL HUYU KADAR sevap verilir.
YUNUS suresi, ayet 12: Ve insana sıkıntı dokunduğu zaman, yan yatarken, otururken, dikilirken BİZE KESİNLİKLE YALVARIR. Kendisinden sıkıntısını gideriverdik mi de, sanki kendisine dokunan o sıkıntı için BİZE hiç yalvarmamış gibi aldırmadan geçip gider. Sınırı aşanlara YAPTIKLARI ŞEYLER İŞTE BÖYLE SÜSLENMİŞTİR.
TEVBE suresi, ayet 84: Münafıklardan ölen hiçbir kimse üzerine, hiçbir zaman namaz kılma; kabri başında durma. Çünkü onlar, ALLAH'ı ve Resul'ünü tanımadılar ve kafir olarak can verdiler. ( münafık kimlerdir, ne yaptıkları için münafık oldular, münafıkların alametleri nedir LÜTFEN dini sözlükten okuyun )
Can dostlarım!
Dün İzmir dokuz eylül üniversitesi İlahiyat Fakültesi İslam Hukuku Anabilim Dalı Profesörü sayın Mustafa YILDIRIM'ı ziyaret ettik ve her zaman olduğu gibi, bu sefer de yazacağımız NAMAZ – SALAT yazımız hakkında bilgi verdik ve ekleyeceğimiz bilgileri de aldık. Mustafa hocam beni bir hususta uyardı. Resulümüz BÜTÜN NAMAZLARINI, EVİNDE – CAMİDE KILARMIŞ, BUNUN DIŞINDA NAMAZ KILINMASINA ŞİDDETLE KARŞI GELİRMİŞ. Hz. ÖMER de aynı şekilde bu yerlerin dışında toplum içinde kılınan GÖSTERİŞ NAMAZLARI'na şiddetle karşı çıkarmış. Resul'ümüz bazı durumlarda Camide Öğle namazından sonra ikindi namazını ve akşam namazından sonra yatsı namazını cem eder beraber kıldırırmış. Biliyorsunuz namazın kazası olduğu gibi, bir zorunluluk halinde cem edip namazı birleştirme kolaylığını Resulümüz bize vermiştir.
Seyahatte ise seferi olduğunuz için seyahat bitiminde namazlarınızı kılabilirsiniz ve bir yerde 15 günden fazla kalmayacağınızı bilirseniz akşam namazı hariç bütün namazlarınızı iki rekat olarak kılmanız gerekmektedir. Bize şunu anlattı; bazı dükkan sahipleri namaz vakitleri dükkanında müşterilerinin göreceği şekilde namaz kılıyorlar, trende, otobüste, şehir vapurlarında, lokantalarda, uçak terminallerinde herkesin içinde namaz kılmak gösteriş namazıdır ve bu kesinlikle KUR'AN'da olmayıp bidattır ve bu ibadetler onların yüzlerine vurulacaktır, bu yerlerde mescid varsa orada namazlarını kılabilirler. Aynı şekilde evde ocağında yemek pişerken ezan okunduğunda hadi çarçabuk namazımı kılayım değip bütün namazı boyunca aceba yemeğim taştımı düşüncesi ile kılınan namaz da ALLAH'ımın kabul etmediği namazlardandır. Namazda hiçbir dünya düşüncesi olmadan ALLAH'ımın hurunda olduğunu bilerek, okuduğun duaların anlamlarını düşünerek yavaş yavaş namazını kılmalı ve dileklerini YALVARARAK – GÖZ YAŞI DÖKEREK SECDEDE dile getirmelidir.
Bu bilgileri söyledikten sonra bununla ilgili Ayet ve hadisleri bize yazdırdılar, ALLAH ondan razı olsun.
MÜ'MİNUN suresi, ayetler 1,2: Şüphesiz o MÜMİNLER kurtuluşa ermiştir. Onlar,
Namazlarında huşu ( tam teslimiyet ) içinde olanlardır.
HADİS ( Abdullah bin Mübarek, Kitabu-z-Zühd,50 ): Kulu ALLAH'a yaklaştırmada ,
GİZLİ YAPILAN SECDEDEN DAHA ÜSTÜN HİÇBİR ŞEY YOKTUR.
Hz. MUHAMMED: İBADET KULUN KULA GÖSTERİSİ OLMASIN, gönülden geldiğince yapılsın, el açılsın " ALLAH'ım denilsin KENDİNDEN GEÇİLSİN "
Açeba hatam mı var denilmesin, HATA GÖNÜLDE OLMASIN, elde dilde olan affa uğrar,
GÖNÜLDE OLAN ASLA!
Hz. MUHAMMED: Bağırarak kıldığın namaz, sergiye konan satılık mal gibidir.
NİSA SURESİ, ayetler 142,143,144: Her zaman münafıklar ALLAH'a hile yapmaya çalışırlar, ALLAH da hilelerini başlarına geçirir. Namaza kalktıkları vakit de üşene üşene kalkarlar, HALKA GÖSTERİŞ YAPARLAR; yoksa ALLAH'ı pek az hatıra getirirler. Onlar müminlerle kafirler arasında bocalayıp dururlar. Ne onlara bağlanırlar, ne bunlara: Her kimi de ALLAH şaşırtırsa, artık ona sen yol bulamazsın. Ey iman edenler! Müminleri bırakarak kafirleri veliler ( yönetenler ) edinmeyin. ALLAH'IN YANINDA ALEYHİNİZE KULLANILACAK APAÇIK BİR DELİL Mİ MEYDANA GETİRMEK İSTİYORSUNUZ?
AHZAB suresi, ayet 36: ALLAH ve RESULÜ bir işe HÜKÜM VERDİĞİ ZAMAN, bir KADIN ve ERKEĞE O İŞİ KENDİ İSTEKLERİNE GÖRE SEÇME HAKKI YOKTUR. Her kim ALLAH' ve RESULÜ'ne karşı gelirse bir sapıklığa düşmüştür.
İSRA suresi, ayet 72: Her kim de bu dünyada NANKÖRLÜK ETTİYSE, o artık ahirette daha kör ve gidişçe daha şaşkındır.
A'RAF suresi, ayet 40: BİZİM ayetlerimizi yalanlayıp da kibirlenerek onlardan yüz çevirenlere GÖĞÜN KAPILARI ASLA AÇILMAZ ve onlar deve iğne deliğinden geçmedikçe cennete de giremezler. BİZ günahkarları işte böyle cezalandırırız.
NUR suresi, ayet 24: Gün gelecek onların KENDİ DİLLERİ, KENDİ ELLERİ, KENDİ AYAKLARI, yapıp ettikleri işler hakkında KENDİ ALEYHLERİNE TANIKLIK EDECEKLERDİR.
NEYDİM NE OLDUM DEĞİL…NE OLACAĞIM DİYE DÜŞÜNMELİ. HERKES YAPTIĞININ KARŞILIĞINI ER VEYA GEÇ MUHAKKAK BULUR.
TAHRİM suresi, ayet 8: Ey iman edenler! ALLAH'a içtenlikle tövbe edin. Umulur ki, RABB'iniz sizin kötülüklerinizi örter.
|