Franz ın Sayfası

Seni sevgisinden YARATAN,
senin dışında olan her şeyi de sevgisinden yarattığını unutma.
Yarattığını sevdiğin kadar ALLAH'ı sevmiş olursun.
ÖNSÖZ
ALLAHIMIN İSİMLERİ 1
ALLAHIMIN İSİMLERİ 2
AŞK
RAMAZAN FIRSATI
ALLAHIMIN İSİMLERİ 3
ALLAHIMIN İSİMLERİ 4
AHİRET ve ORADAKİ YAŞANTIMIZ
ADALET
ALLAH ve Peygamberler kimleri korur.
AFFETMEK
ALLAH NEDEN BİZ DİYOR
ALLAH’IMIN YEMİN EDEREK BAŞLADIĞI SURELER
ALLAH’IN AZABI KİMLEREDİR
ALLAH KISKANÇTIR
ALLAH KORKUSU
ALLAH AYIRMAZ KAYIRMAZ
ALAK SURESİ
ALLAH KİMLERİ RAHMET ve ŞEFAATİNDEN UZAKLAŞTIRIR
ALLAH’A İNANMAK
ALLAH’IM “ OL “ DEDİĞİNDE NASIL OLDURUR
ALLAH NASIL DUYAR-İŞİTİR-GÖRÜR
ALLAH NASIL DAVRANMAMIZI İSTİYOR
AHZAB SURESİ BİZİ UYARIYOR
AKLIMIZI ALLAH’IMIZIN İSTEDİĞİ ŞEKİLDE KULLANMAK
ALLAH’A YARDIM ETMEK
ALLAH KİMLERİ RAHMET ve ŞEFAATİNDEN UZAKLAŞTIRIR
ALLAH ve İNSAN BİRBİRİNDEN KOPUK İKİ AYRI VARLIK MIDIR ?
AHDE VEFA
ALLAH DÜŞÜNCELERİ DE BİLİR
ALLAH’TAN DİLEMEK
ALTIN ANAHTARLAR
AYETEL KÜRSİ AÇIKLAMASI
ANA – BABA – EVLAT
ALLAH YALNIZ MÜMİNLERE YARDIM EDER
BANA NE, BEN BÖYLEYİM DEMEK YOK
BİZ BEDENLENMEDEN ÖNCE
BAYANLAR İLE EL SIKIŞMAK
ALLAH’IN BİZE VERDİĞİ GÜCÜ KULLANMAK
CEBRAİL YALNIZ FATİHA ve NEML SURELERİNİ BESMELEYLE VERDİ
AN’I YAŞAMAK NEDİR
DUA
DİLEKLERİMİZİN OLMASI İÇİN
DUANIN İKİ YÖNÜ
DOST
DUALARIN İŞLEYİŞİ
ARAŞTIR,ÖĞREN VE UYGULA
DÜNYAYA NİYE GELDİK
DÜNYA İLE AHİRETİ BİR TUTMAK
DOĞRULUK
DÜNYADA NE BÜYÜK BİR GÖREVİMİZ VAR BİLİYOR MUYUZ
Hz. FATIMA’NIN DUASI
EŞ OLMAK (KARI–KOCA DEĞİL)
Hz. FATIMA
EN’AM SURESİNDEKİ UYARILAR
FATİHA - YASİN
HİMALAYALAR’DAKİ SİVANA BİLGELERİN BİLGİLERİ
EZELDE ve DÜNYADA YAPTIKLARIMIZLA
NİÇİN EUZÜBİLLAHİ
HİÇKİMSE BAŞKASININ GÜNAHINI YÜKLENMEZ
İNSANLAR NELER YAPTIKTAN SONRA ALLAH’IN GAZABI GELİR
İNSAN NASIL HAYVANDAN AŞAĞI OLUR
HERŞEY ALLAH’TAN DEYİP KÖŞEYE ÇEKİLMEK Mİ?
İMTİHAN
HERKES İYİ BİR İNSANMIDIR
GARİP SABAHAT ABLANIN KALEMİNDEN 2
GARİP SABAHAT ABLAMIN KALEMİNDEN 4
Hz. İBRAHİM
HALA MI YANLIŞLARINA DEVAM EDECEKSİN
GÖÇ EDENİN ARKASINDAN ...
GARİP SABAHAT ABLA nın kaleminden 3
GARİP SABAHAT ABLANIN KALEMİNDEN 1
GECE UYUDUĞUMUZDA,RUHUMUZ MANA ALEMİNE ALINDIĞINDA
GÖÇ ETMEK (ÖLÜM)
İNSAN OLABİLME SANATI
İFTİRA ATANLAR
İNSANLARIN GERÇEK YÜZLERİ
GÖNÜL
HADİS
HZ.HAMZA
HADİSLER
KENDİMİZDE BAŞARMAMIZ GEREKENLER
UYARI
UYDURULMUŞ HADİSLER
HİZMET v e VAZİFE
KİMLERDEN UZAK KALMALIYIZ
HOŞGÖRÜ
KEVSER SURESİNİN RESULÜMÜZÜN AÇIKLAMASI
HANGİ ANNE BABAYA ÜF DENMEZ
ALLAH’IN UYARILARINA UYMAYANLAR
İNSAN,MÜSLÜMAN,MÜMİN,KUL
KADERDEKİ ROLÜMÜZ
KİMİ İNSANIN DÜNYA SINAVI NİÇİN AĞIRDIR
İNSANLARIN,VAREDİLMİŞ HER ZERRENİN,KÂİNATIN NİYE DUAYA İHTİYACI VARDIR
KORUMAK ve KORUNMAK
KADER
İNSANLARIN ÇOĞUNA UYARSAN
İNSANİ DEĞERLER ve kafirler
İTİKAF - ERBAİN
KUR’ANI ANLAMADAN OKUMAK
KUR’AN ve İÇİNDEKİ YABANCI LİSANLAR
KUR’AN SURELER HALİNDE İNMEMİŞTİR
KİMLER MÜNAFIKTIR
KENDİMİZİ ARINDIRMAMIZ
KUR’AN ve DİN
KIYAMET
KUR’AN’daki Tevrat,İncil,Zebur sureleri
KUL HAKKI
KÖTÜLÜKLERİ İYİLİKLE DEFETMEK
KUR’AN’I YAŞAMAK
KÖTÜLÜKLERİ ALLAH YAPTIRMAZ
NASİHATLER
Hz.HUHAMMED ve Hz. HATİCE
NAMAZ İLE İLGİLİ BİLGİLER
MÜSLÜMAN KİMDİR
NAMAZ - SALAT
Hz. MUHAMMED ( s.a.v )
MELEKLER
HER NAMAZ KILAN MÜMİN MİDİR
Hz. MERYEM
MAKAM
NEDEN HZ.MUHAMMED KÖTÜ SÖZ DUYACAĞI KİŞİNİN YANINA GİTMEZ VE YANINA SOKMAZDI
MELEKE
NASIL İNSAN OLUNUR
NEFS
NİYAZ
NİÇİN
OLAYLAR BİZE NE ÖĞRETİYOR
O GÜN
OLUŞ - BULUŞ
PEYGAMBERİMİZİN ve VELİLERİN ÖĞÜTLERİ
OLAYLAR KARŞISINDA NASIL DAVRANMAMIZ GEREKİYOR
PEYGAMBERLER DE HESABA ÇEKİLECEKLER
ÖĞÜTLER
RESULÜMÜ SEVMEKLE,O’NU SEVMİŞ Mİ OLUYORUZ.
ÖFKE
RUH
RUH ve RÜYA
RAMAZAN ve ORUÇ
REANKARNASYON
RESULÜNDEN
SEKAR’A ATILMAK
SESLENİŞ
SELAM
SALAVAT
SEVGİNİN YAŞANMASI
SEVGİ
SORUMLULUKLARIMIZ
SEYİRCİ OLARAK GELMEDİK DÜNYAYA
SİZ KENDİNİZİ DÜZELTMEYE BAKIN
SİTEM ETMEK
SÖZÜNDE DURMAK
SIRLAR DERYASI
SÖYLEŞİ
ŞEYTAN’IN VASIFLARI ve ETKİLEMESİ
TESLİMİYET
TANRI’M muradını nasıl gerçekleştiriyor
ŞEMS ve MEVLANA
ŞÜKÜR ve HAMD
TEVHİD (TEKLİK – BİRLİK)
TAHKİKİ İMAN
TEVEKKÜL NEDİR
TORUNUM CAN ve AİLEM
YARADILIŞ KAÇ EVREDE GERÇEKLEŞTİRİLDİ
YOLA GİRİŞ
EDEP 1
EDEP 2
YAKINDA OLACAK BÜYÜK OLAYLAR
YÜKLENDİĞİMİZ ve YAYDIĞIMIZ AKIM ( ENERJİ )
YED-İ NE DEMEK
ZİNA
MESAJ BORDU

D    U    A

 

Dua'nın ilk önce sözlük manasına bakalım : ALLAH'a yalvarma,TANRI'yı yardıma çağırma, üstün  GÜÇ'ten bir şeyin yapılması veya yapılmamasını dilemek için yapılır.Sözlük manasından sonra,ÖZ manasına bakalım ve zevk edinelim : Bir vasıta veya vesile ile ALLAH'ıma yapılan yakarış ve belli çerçeve içine alınmış sözler ( ihlas – fatiha ve diğerleri ) dua'dır.( madde dileğin dahil ) Dua'da sen – ben vardır.Yalnız vazife olarak değil,gönülden gelerek yapılan duadır makbul olan.

 

OKUDUĞUMUZ DUALARIN ÖZ ANLAMLARINI BİLELİM :

 

İHLAS SURESİ  : ( Kulhuvallahi ehad ) (Yarattığınız.SEN'den geldik,SEN'i aradık. SIFATI'nı gördük,ZATI'nı aradık.SIFAT'ından,AŞK'ına düştük.AŞK'ımızın büyüklüğü derecesinde ZAT'ına yaklaştık......)

Şimdi de kelime kelime manalarına bakalım :

(" Kulhuvallahi ehad " dedik : Kul olduk.    " Allahüsamed " dedik : O'nu bildik.

" Lem yelid velem yüled " dedik : Kül olduk.     " Velem yekun lehuküfüven ehad " denildikte

HAKK'ın " OL " DEDİĞİ'ne oldurduğuna,dönüşe uydurduğuna,gönüller ile katıldık.....)

 

FATİHA SURESİ : (Mücehhez dünyanın TEK KURUCU'su.Her kulun TEK VERİCİ'si.

Sevenin – sevmeyenin,bilenin – bilmeyenin KURTARICI'sı,yarattığı her varlığa,kucak dolusu vergisi olan ALLAH'ım.Bağlantımı gönülden diledim,uymaya çalıştım,her türlü şerre arkamı verdim.)

 

KELİME-İ ŞAHADET :( Şahadet nedir ? O'nun verdiğine,senin aldığına,şükrün şahittir. Kelime – i şahadet odur.” ALLAH'ım,kainatta olan cümle varlığın şükrüme şahit olsun.

SEN şahit istemezsin,çünkü her şeyde O'sun.Benim görgüm de,O olsun.Onlarda – SEN'i görebileyim,RESULÜ'nü SEN'in ile BİR bulabileyim,aradan her yükü kaldırabileyim,  geceden şikayetçi olmayım,günün yükünde kuluna hata bulmayım.”)

 

KEVSER SURESİ : ( İnna  atayna )(Hak olanı almak,pak yolunu bulmak,irfanını bilmek,  Rahim deyip uymak.Kevser suresinin ÖZ'ü budur...Kul,ÖZ'ünü bunda bulur.

Kevser suresinde uymanın şartları vardır : bedenle değil,RUH'la...Mümin olan alır.Kevser suresini ÖZ'üne katan şüphesiz uyar.Katiyyet vardır ÖZ'ünde.Kula – kulu bulduran,kulda  ÖZ'ü bildiren,dilde sözü olduran,olayları dolduran,uymayanı donduran katiyyet vardır.

Kevser'in verildiği,” RESULÜ'n..” dendiği gün MİRAÇ günü idi.O gün RESULÜ'ne sunuldu.Kevseri okuyan : RESULÜ'ne tab olandır.ALLAH'ımın verdiğini RESULÜ'nden dileyendir.Niyazında bulacaksın,içmiş kadar olacaksın.)

(KEVSER SURESİ'nin elden ele değil,doğrudan RESULÜ'ne sunulduğu bilinsin.Her verilen MELEĞİ eli ile geldi,Kevser suresi doğrusuna verildi.Kevser kadir gecesinde verilmiştir.)

 

VELAHAVLE VELA KUVVETE İLLA BİLLAHİL ALİYÜLAZİM dedikte :( ALLAH'ım

Kainata havale ettiğim her varlık,kainatta hizmettedir,der.Kul,bu dua'yı okudukta : " YÜCE ALLAH'ımın verdiğinden kuvvet buldum,ona sahip oldum " der.Ne var ki,dediğinden kendisi de habersizdir.)

(ÖZ mana açıktır,tevsir,niyete uyanı vermektir : ÖZ olduğu gibi söylemektir.Bir dua'yı, yüz arif yüz çeşit tevsir eder.Arif dedim,hata yok.....Çünkü,her arifin zevki de ayrıdır.)

 

LAHAVLE VELA KUVVETE İLLA BİLLAHİL ALİYYİL AZİM : (ALLAHIM...Verdiğin kuvvete sığınırım,YÜCE'liğine güvenirim.ALLAH'ımın YÜCE katı,O'ndan gelen kuvveti, O'nun yoluna sarf edeyim.)

Diğer manası da : "( ALLAH'ım..SEN'in YÜCE'liğine erişmeye çalışan gafilden,SANA sığınırım.”)

 

(LAİLAHE İLLALLAH : YARATAN'a ortak asla olunmaz,RESULÜ'nün önüne geçilmez.

LAİLAHE : YARATAN'ın BİR'liği demektir.)

(İLLALLAH : BİR'liğine sığınınız,ALLAH'ımın BİR'liğinde KAİNATI görünüz.BİR'liğin tek yönü dirliktir.)

 

YASİN SURESİ  (YASİN okuyan : dünya ve ahiretin selametini bulur,yumağını AŞK ile doldurur,kaideye oturur,yerini bulur.Kaideye oturan,sarsılmaz.Göç edenin ( ölenin ) dünyadan dileği YASİN'dir.Düşünme,”dünyayı kırdım mı,hoşnut ettim mi ?.Oraya varan : dünyayı fistan ( elbise ) gibi çıkarır,olduğu yerde bırakır,senin üzüntün sana kalır.Dualarınız : evvela

PEYGAMBER'imize,sonra cümlesine,sonra ULU'na.)( kişinin ULU'su koruyucu meleği dir, her kulun bir ULU'su vardır ) Unutmayalım,şimdi göç etmişlerin beklediği YASİN,yarın göç ettiğimizde bizim beklediğimiz olacaktır.Hangi lisanda olursa olsun gönülden geldiğince okuyalım.(YASİN'de niyaz'ın büyüğü vardır.)      

 

AYET – EL KÜRSİ : (Kulun yoludur,kulun halidir,her anı,her yanı onun ile doludur.Onun için,ayrı kalmayalım.Gaflet,tatlı uykuya benzer.Her sorgu,gafletin ta kendisidir.Elbet Ayet-el  Kürsi'yi,dilinizden eksik etmeyin.Dilinizde yok ise,( bilmiyorsanız ) gönlünü katarsın, "okudum,O'nun ileyim” dersin.Katık yaptığın gün münasip olandır,niyetine düşen değil.

ALLAH'ıma sığınıp öyle yat,duanı ihmal etme.Ayet-el  Kürsi'yi okumadan yatma.)

 

                                                        A  B  D  E  S  T

 

ABDEST'in MANEVİ ANLAMI : (Bedendeki abdest : Su ile başlar,su ile biter.

Zerredeki abdest : HAY ile başlar HAY ile devam eder gider,sonsuz VARLIĞINI güder.)

                              ABDEST'İN BEDENSEL FAYDALARI : Abdest te bedenimizi temizlediğimiz gibi vücut sistemlerimize de faydaları vardır.

a)dolaşım sistemine b) korunma sistemine ( lenf dolaşımına – beyaz kan dolaşımı )  c)vücudun statik elektriğine faydası vardır 

Dolaşım sistemine : Damarları genişletip büzerek ona bir anlamda jimnastik yaptırır ve esnek kalmasını sağlar.Su sıcaksa : damarları genişleterek,soğuksa : daraltarak,özellikle kalpten uzak damarların esnekliğini,zindeliğini sağlar.Su,bu arada yine ısı farkı nedeni ile dokularda yavaşlamış dolaşımdan ortaya çıkan besim birikimlerini de genel dolaşıma katmış olur.Damar sertliğini ve bunamayı da önler.

Korunma sistemine : Vücudumuzda bildiğimiz kırmızı kan dolaşımı dışında bir de,beyaz kan dolaşımı vardır.Onun damarları kırmızı kan damarlarından on kat daha incedir.Bazı sıyrık veya yaraların kenarında bu renksiz sıvının çıktığını fark ederiz.Lenf ( beyaz kan ) dolaşımı, vücudun her noktasınıeksiksiz bir korunma nizamı içinde tutar.Vücuda giren mikrop,bir yabancı cisim,nedeni bilinmiyen kanser hücresi işte bu lenf dolaşımındaki savaşçı hücreler tarafından yok edilir.Lenf sisteminin uyarılmasında en önemli merkez,burun arkası ( nazo farin ) ve bademciklerdir ki,abdest almada bu iki noktanın yıkanması özellikle şart koşulmuştur.Boyun yanlarının uyarılması lenf sistemine çok etkilidir.Bu da abdest almada mevcuttur.

                                                                     2

Vücudun statik elektriğine : Normalde vücudun tümüne ait statik bir elektrik dengesi vardır ve sağlıklı vücudun temel yapısı bu elektriğin dengeli olmasıyla yakından ilgilidir.Statik elekriğin olumsuz etkilerinin biri de,deri altındaki minik kaslaradır.Ağrılı hastalıklar, sinirlilik ve de yüzü-n kırışması bu elektriğin düzensizliğinin bir örneğidir.Vucudumuzda bulunan kıllar duyu organlarımıza hizmet edip,onların faaliyetlerini sağlarlar.( antan gibi ) Abdest aldığımızda deri ile birlikte kılları da temizlemiş oluyoruz.Abdestde deriyi ovduğumuzda hareketini sağlarız,aynı şey namazda kaslar vasıtasıyla yapılır ve tüylerin sağlıklı yaşantıları sağlanır.

 

                                                        N  A  M  A  Z  

 

NAMAZ'IN MANEVİ ANLAMI : Kainatın bütün ibadetleri namazda mevcuttur,çünkü kainat gönlümüzdedir.Namazda oruç vardır,hem bir şey yenmez midenin orucu,hem de manevi olarak bütün uzuvlarımızın orucu vardır.Zekat vardır.Haç vardır : Namazda tavaf merkezi olan Kabeye dönülüyor ve şehadet vardır.Namazda gönüller birliği vardır : gönüllerin birlendiği yer Kabe'ye eşittir.( onun içindir ki kul gönlü aldığında Kabeyi tavaf etmiş olursun.Kul gönlü kırdığında ALLAH'ın NUR'unu silmiş olursun )

Namazda meleklerin ve kainattaki her zerrenin ibadetinin ve zikrinin tümü vardır,yane VAHDET vardır.Namazda kainattaki ibadet şekilleri de mevcuttur.Güneş,ay ve yıldızların doğma batma hareketlerini rekattan sonra rekat gibi tekrar edip duruyorlar.Dağlar,namazdaki kıyam gibi dimdik duruyorlar.Hayvanlar : namazdaki ruku gibi iki büklüm bekliyorlar. Ağaçlar : Namazdaki secde gibi devamlı olarak secdede duruyorlar.Çünkü ağaçların ağızlarına benzeyen kökleri devamlı şekilde yerden su ve besin alırlar.Namazda alemler birlenir ve sıfatlar insana tecelli eder.Namazda başlangıçtan sona doğru,yavaş yavaş perdeler açılır ve sonda ALLAH'a katılış vardır ( secdede ) yane O'nda KÜL olmak,VARLIĞINA katılmak vardır.Namaz miracımız olduğuna göre,RESULÜ'müz vasıtasıyla ALLAH'ımın lütfu olan KEVSER'i almaktayız.( boynumuzdaki damardan almaktayız ) Kevser : (RESULÜ'nün himmetidir.Miracında aldığı,RABB'imin – Kendisine sunduğu : Güneşten parlak,kardan ak,bal misali tatlı,kainata yetecek katlı..”Ümmetim ile paylaşayım,sunduğum her damlada onlarla halleşeyim..” dedi de RESULÜ,aldığı Kevser şarabını O'nun ( onun ) ile olanlarla payladı.)Namaz çoklukta tekliktir.

 

NAMAZIN ÖZ ANLAMI : Namaz,abdest,zikir ve bütün ibadetler,RUH'umuzun bedendeki zerrelerimizi dölleyebilmesi,kendisine katması içindir.

KUR'AN zerreler halinde bizde mevcuttur.Sevdikçe ve RESULÜ'müzün haliyle hallendikçe  ALLAH'ın sıfatları ile sıfatlanıp bizdeki KUR'AN'ın belirmesini sağlıyoruz yane yaşıyan KUR'AN oluyoruz.Amaç ölmeden ölmektir,kendimizi bilip RABB'imizi bulmak,kısacası fani iken ALLAH'a katılmak.Vücudumuzda düzenli bir şekilde yerleştirilmiş 1001 ana zerre vardır,buna binbir kapı da denir,bu binbir zerre bedendeki zerreleri dölledikçe ( kendine kattıkça ) kapılar açılır ve zerrelerimizde yazılı olan KUR'AN ayetleri yaşanır hale gelir , amaç faniyken yaşıyan KUR'AN olmaktır.Böylelikle her an KUR'AN'ı yaşar hale gelip, gönül gözümüz açılmakta ve fani iken O'na katılmaktayız.Evliyalar bu duruma gelmiş kişilerdir ki,onların her yaptığı ALLAH'ımın yap dediğidir,HAK adına hizmet görürler.

Namaz kelimesini sondan öne doğru ,yane tersten okuyacak olursak "zaman” kelimesi çıkmaktadır,ALLAH'ım hiçbir şeyi tesadüfe bırakmadığı gibi bu anlam da tesadüfi değildir.

 

 

 

                                                                   3

 

Aslında sır dediğimiz her şey apaçık gözlerimizin önünde durmaktadır,ne var ki bizler bedeni gözlerimizle baktığımızdan aslını görememekteyiz.ALLAH'ımın lutfu olarak gönül gözleri açılmış olanlar hakikati görmekte ve yaşamaktadırlar.Bu mertebedeki veli kullarında söz bitmektedir,ancak kulun hazmedebileceği kadarını ALLAH'ın izni kadar söyleyebilmektedirler.ALLAH'ım bizleri de gönül gözleri açılmış,ölmeden ölmüş kullarından eylesin AMİN.

NAMAZ ESNASINDAKİ HAREKETLERİMİZİN ANLAMI :

Namaza başlarken kıbleye yane KABE'ye dönmekteyiz,KABE dünyanın merkezi olup ilk ADEM'in yer yüzüne indirildiği noktadır ve KABE dıştan göründüğünün dışında daha birçok değişik fonksyonlara sahiptir.Bu tecelliyatın biri de,bizlerin maddi alemden manevi aleme bağlantımızı kurar,gönlümüzdeki KABE'mizle bağlantımızı sağlar.Niyet edip ellerimizi kulağımıza getirip " Allahu Ekber " dediğimizde Mirac'ımıza başlamış olur,namaz müddetince maddeden sıyrılıp manaya doğarız.

Bakalım ellerimizi neden kulaklarımıza götürüp namaza başlıyoruz ? Aceba ellerimizdeki sır ne ? (Her parmakta bir gerçeği bulursun,iki elde iki alem olursun.Eldeki alemin sırrına güldük.Açtığın avucunda RABB'imin AD'ı yazılıdır.( arapça rakkam ile sol elde 81 ve sağ elde 18 = 99 sıfatı )O'na,O'nu şahit tutarsan,elinde niyazına katarsan,BİR'liğe katılırsan : on parmağın onunu da açtığında,on birinci sen olursun, ( O'nda BİR olmak vahdet'e  ermek,  zerrelerin aynı anda BİR'lenmesi ) gönlün ile son bulursun.( bunları gönlün ile yaparsan hazzına varırsın ) Her insanın avucu bilelim : Ayetlidir.)

KIYAM : ( ayakta dururken ) Kıyam :değişen değil,gelişene denilir.Gelişen için dağılmak gerekir.Eski binanın yerine yenisini kurmak için,eskiyi dağıtırsın,yeni binayı inşa edersin.

Kıyam,odur.Eskiden sıyrılıp yeniye yer ayırmak,yeniyi hazırlamak,kendini yenile demektir.

Kıyamda ellerimizi bağladığımızda : (Bağladığın elinde ,Birliğini anarsın.Birlik ateşi sende,  O'nun için yanarsın.)Kıyamda yenilenme olur,ellerimizi bağladığımızda : Cemali ile Celalini birleriz.RÜKU'da : Maddi alemden çıkıp,mana alemine girip alemleri seyrederek,on sekiz bin alemi geçip mekanların bittiği sınıra varıyoruz.Bütün maddi şeylerden arınıp,teslimiyete giriyoruz.Alçak gönüllülükle O'na katılma izni istiyoruz.( secdeye vardığımızda O'na katılıyoruz )

SECDE : Secdede YARATAN ile yaratılanın BİR olması vardır.Bir hadisde : Bana yedi kemik üzerinde secde etmem emrolundu denerek nasıl secde etmemiz gerektiği tarif edilmiş.

Secde : (ALLAH'ımın sevgisine varmakla değil,sevgisini içte duymakla yapılır.Secdeden maksat : hürmettir.Secdeden maksat : sevmektir,O'nun ile BİR olmaktır,O'na KÜL olmaktır. ( Kül :VARLIĞI'na katılmaktır ) Secde,odur.Secde gerçeğin perdesini açar.)

SELAM : Namazda selamlarken Dördü birleriz.Önce kainattaki her zerreyi selamlar,NUR'u MUHAMMED ile bütünleniriz,sonra NUR'u MUHAMMED ile ALLAH'ı selamlarız,sonra da O'nun ile O'nu selamlar O'nda BİR'lenip VARLIĞI'na katılırız.( O'nun ile O'nu selamlamak : ALLAH ile TANRI'yı selamlamaktır.) Selamda ZAT'ı mevcuttur.( Yasin suresi 58.ayet ) Selamda ALLAH'ın RAHMET'i,RESULÜ'nün ŞEFAATİ mevcuttur.Her selamdan sonra : (RESULÜN ile SANA yöneldik ALLAH'ım deyiniz,selamdaki harf sayısınca ( 5 )  tekbir getiriniz ve O'nun ile O'na sığınınız.)( En kısa tekbir Allahu Ekber'dir )

Selam sırf namazda değil,her anımızda olsun :Kulu selamladığımızda,taşı selamladığımızda, hayvanı selamladığımızda,boş dahi olsa bir mekana girdiğimizde muhakkak selam verelim, beden gözü görmese de , gönül gözü görmektedir : bilelim ki kainatta hiçbir yer boş değildir, bu idrak ile her zerreyi selamlıyalım ve selamdan sonra yukarıda belirttiğimiz niyazımızı AŞK ile yapalım.  

 

 

                                                                   4                            

 

NAMAZ VAKİTLERİNİN MANEVİ ANLAMLARI :

(Akşam namazı : Gerçeğin örtüsüdür. Yatsı namazı : Bilincin dürtüsüdür. Sabah namazı : Aklının tartısıdır. Öğle namazı : Sevginin tezgahı. İlkindi namazı : Görgünün girizgahıdır.

Her biri öbürünü tamamlar.Gönül,akıl,mantık,düzenini bir birine bağlar.O zaman akıl,gönül,mantık emin olur.Gayrette hikmet vardır,emekte nimet vardır.Her biri sevgiye götürür,gönüllerdeki kayguyu bitirir.)

 

                               NAMAZDA 19 RAKKAMI ( ŞİFRESİ ) 

 

Farz namazlar,kıyam,kıraat,rüku ve secdeleri ile bir bütün teşkil etmekte ve KUR'AN'ın iç içe geçmeli akıl almaz 19 şifresi,namazda da geçerli olup hayranlık uyandırmaktadır.

                              

                                    FARZ  NAMAZLARDAKİ  19  ŞİFRESİ

                                             Vakit    Rekat   Rüku   Secde

                                             Sabah        2          2          4

                                             Öğle          4          4          8

                                             İlkindi       4          4          8

                                             Akşam       3          3          6

                                             Yatsı          4          4          8

                                             Cuma         2          2          4

                                             ----------------------------------

                                              Toplam     19        19        38

 

Farz namazların rek'at  ve rüku sayısı 19,secde sayısı ise 38 ( 2 x 19 ) dir.Farz namazlarda 19 defa Fatiha suresi okunmaktadır.Farz namazlarında 19 defa rüku yapılmakta ve her rükuda 3er kere olmak üzere toplam 57 defa " Sübhane Rabbiyel Azim " denilmektedir,bu da 19un 3 katıdır.Her rüku dan kalkışta " Semiallahu limen hamideh  " ve " Rabbenalekel hamd " denilmekte ve toplamı ayrı ayrı 19 olmaktadır.Farz namazlarda 38 defa secde yapılmakta ve her secdede  3'er defa olmak üzere toplam 114 defa " Sübhane Rabbiyel ala " denilmektedir, bu da 19un 6 katıdır.KUR'AN daki sure sayısıdır.Namaz kılan her müslüman kıyam,rüku ve secde halinde şekil olarak Adem ismini resmetmektedir.Bilindiği gibi Adem ( insan ) ismi, arapçada Elif,Dal ve Mim harflerinden meydana gelir.Namaz sırasında ayakta,yane kıyamda duran insan hareketi Elif'e,eğilince rüku'daki hareketi Dal'a,yatınca secdedeki hareketi ise, Mim'e benzer ve Adem ismini sembolize ederek güzel bir tablo arz eder.Böylece,günde 5 vakit ALLAH'ın huzurunda durup namaz kılan müslüman,Hz.Adem neslinden geldiğini şeklen ifade eder ve gerçekinsanın en önemli vazifesinin,başta namaz olmak üzere ibadet olduğunu dile getirir.Mühim olan sırf 5 vakit namaz kılmak ve 30 gün oruç tutmak değildir, bunlar bizi hakiki namaza ve oruca hazırlar.Önemli olan HER AN namaz ve oruç halinde olmamızdır.ALLAH bizlere her an ibadet halinde olmayı nasip etsin AMİN.

( Her an ibadet halinde nasıl olunduğunu sizlerin düşüncelerinize bırakıyoruz,unutmayınız ki.. ne ararsanız kendinizde mevcuttur,kendinizin dışında bir şey aramayın,yeter ki kendinize yönelmeye niyet ve gayret ediniz. )  ( NİYETİNİ  EMEĞİN  İLE  BESLE  Kİ,  HAK  EDECEĞİNE  VARASIN.)